Aanbevolen: Taxi Antwerpen ( A-Taxi 03 283 83 93 ) - Global Taxi Antwerpen ( 03/ 236 38 38 )
All Categories
Featured
Table of Contents
Ze kunnen niet meer staken, geen ruiten ingooien, geen wegen blokkeren (luchthavenvervoer brugge schiphol). Ideaal voor een overheid die dringend op zoek is naar stille bezuinigingen. luchthavenvervoer as. Dat men zelfs overweegt om AOW’ers dubbel te laten betalen – eerst een leven lang premie, en dan alsnog betalen tijdens de uitkering – toont aan dat de politieke moraal volledig is losgezongen van rechtvaardigheid
De maximale kilometervergoeding van €0,23 per kilometer als een “redelijke” tegemoetkoming is een farce, net als de box-3-affaire - luchthavenvervoer arendonk. Wie de werkelijke kosten van autorijden onder de loep neemt, moet concluderen dat deze vergoeding niets meer is dan een fiscale fictie die zowel werknemers als zelfstandigen structureel benadeelt. Het probleem gaat dieper dan alleen werkgevers die het maximale bedrag hanteren (en niet méér kúnnen vergoeden zonder fiscale sancties)
De fiscale logica is simpel: €0,23/km, punt. Wat het jou werkelijk kost? Dat doet er kennelijk niet toe. Wie anno 2025 een auto gebruikt — elektrisch of fossiel — betaalt véél meer dan die standaardvergoeding dekt. taxar luchthavenvervoer, shuttledienst, taxi. Elektrische rijders die afhankelijk zijn van publieke laadpalen, zijn gemiddeld €0,39 per kilometer kwijt
Een gemiddelde benzinerijder zit al op €0,18/km alleen aan brandstof, bij een literprijs van €1,85 en een verbruik van 1 op 15. Dan rekenen we verzekering, onderhoud, afschrijving en wegenbelasting nog niet eens mee (luchthavenvervoer moerkerke). De ANWB schat de werkelijke kilometerkosten op €0,29 tot wel €0,60 all-in, afhankelijk van voertuigtype, gebruik en laadgedrag
De kilometervergoeding in Frankrijk voor 2025 varieert tussen €0,37 en €0,67 per kilometer, afhankelijk van het fiscaal vermogen en het aantal kilometers. De overheid en steeds meer gemeenten sturen aan op zero emissie, en zij willen dat de automobilist meegaat in de mislukte (Luchthavenvervoer Dusseldorf). Maar dan wél graag zonder serieuze compensatie
Verzekeringen zijn duurder en banden slijten sneller - neckerman luchthavenvervoer. En dat alles zonder compensatie voor die extra kosten — in tegendeel: wie elektrisch rijdt, wordt fiscaal gestraft onder hetzelfde keurslijf als een goedkope benzineauto van vijftien jaar geleden. Verwacht wordt dat wanneer op brandstof rijden is uitgefaseerd er geen rem meer zal zijn op de hoogte van de laadkosten en dat ook in Nederland 1 euro per Kwh geen uitzondering zal zijn
De aftrek van €0,23/km is nog altijd gebaseerd op een oude fossiele wereld. Alsof je met een simpele Polo op LPG rijdt voor €0,15/km (luchthavenvervoer gent charleroi bus). Maar wie vandaag een elektrische bus, bestelauto of personenwagen inzet — uit eigen zak — zit met kosten die vaak twee keer zo hoog zijn. Werkelijke kosten opvoeren mag alleen als de auto op de balans staat én volledig zakelijk wordt gereden
Zo zet ook de fiscus deze groep vast in een financieel en beleidsmatig achterhaald stramien - luchthavenvervoer van gent naar zaventem. Bovendien worden werkgevers die wél eerlijk willen vergoeden, fiscaal ontmoedigd. Alles boven de €0,23 per kilometer wordt aangemerkt als loon, en dus belast. Zo ontstaat een systeem dat de verkeerde mensen straft: de werknemer die reist, de zelfstandige die zijn auto beschikbaar stelt, en de werkgever die redelijk wil zijn
De kilometervergoeding is sinds 2006 nauwelijks aangepast, ondanks hoge inflatie, stijgende kosten, veranderde mobiliteitsvormen en opgelegde klimaatdoelen. Luchthavenvervoer Parijs-Charles de Gaulle. Mobiliteit wordt structureel ondergewaardeerd — financieel én beleidsmatig. De huidige regeling straft iedereen die mobiel móet zijn om te kunnen werken. Een eerlijke regeling zou minimaal €0,45/km belastingvrij moeten vergoeden, en tegelijkertijd de mogelijkheid moeten bieden om werkelijke kosten af te trekken of vergoeden
De €0,23/km-norm is niet realistisch, niet eerlijk en zeker niet toekomstbestendig. Het is tijd om dat overjarige systeem op de schop te nemen — en mensen die afhankelijk zijn van hun auto, eindelijk serieus te nemen (luchthavenvervoer van de walle). Gelukkig zitten we vlak voor de verkiezingen dus politieke partijen kunnen het nog meenemen in de verkiezingsprogramma’s
De Europese Unie creëert budgettaire ruimte voor geopolitieke concessies. Niet via begrotingen of belastingen, maar via de kapitaalbuffers van de pensioenfondsen. Waar zo’n pensioenstelsel herziening al niet goed voor is - luchthavenvervoer kevin ternat. Het ABP was een goede leerschool. De dreiging van importheffingen door Donald Trump, tot wel 50% op Europese auto’s, staal en landbouw, zet de EU onder grote druk
De vraag is niet óf er een deal met Trump komt, maar wie hem straks heeft betaald. Duizenden kankerpatiënten wijten hun ziekte aan , maar probeert met een juridische truc de miljardenclaims te ontlopen. In de nasleep van miljardenclaims rond het onkruidbestrijdingsmiddel Roundup overweegt Bayer, volgens Reuters een ingrijpende stap: het onderbrengen van dochterbedrijf Monsanto in een Chapter 11-faillissementsprocedure.
In de praktijk roept het vragen op over verantwoordelijkheid, aansprakelijkheid en de grenzen van moraal. Chapter 11 is een regeling in het Amerikaanse faillissementsrecht die bedoeld is om bedrijven de kans te bieden om door te starten, terwijl ze tijdelijk beschermd worden tegen schuldeisers - luchthavenvervoer waregem charleroi. Het idee is dat bedrijven met levensvatbare kernactiviteiten zich kunnen herstructureren en zo de grootste klappen vermijden
Monsanto – sinds 2018 onderdeel van Bayer – is de producent van Roundup. Sinds de overname heeft Bayer meer dan $11 miljard aan schadeclaims moeten uitkeren aan mensen die stellen ziek te zijn geworden door het middel. Er lopen nog circa 54.000-67.000 te behandelen zaken. Roundup is een glyfosaat-gebaseerd onkruidbestrijdingsmiddel dat al jaren onder vuur ligt vanwege claims dat het kankerverwekkend zou zijn.
De wettelijke en financiële risico’s zouden dan niet langer drukken op het moederbedrijf. Daarmee ontstaat een beschermingsconstructie: slachtoffers van Roundup moeten dan procederen tegen een entiteit die mogelijk niet (volledig) kan uitbetalen. Vanuit vennootschapsrechtelijk perspectief is er (nog) geen wetsovertreding. Monsanto is formeel een aparte rechtspersoon. luchthavenvervoer guido wilrijk. Zolang Bayer niet aantoonbaar misbruik maakt van deze structuur – bijvoorbeeld via onderkapitalisatie of fraude – zal een Amerikaanse rechter er niet snel voor gaan liggen
En dat roept weerstand op. Want Bayer is aantoonbaar in staat om miljarden op te halen via de kapitaalmarkt, keert dividend uit, en investeert actief in innovaties zoals genetisch aangepaste mais. Maar als het op juridische aansprakelijkheid aankomt, geeft het bedrijf niet thuis - b.a.r.t. luchthavenvervoer. Als deze strategie slaagt, zet dat een zorgelijk precedent
De schade komt dan structureel terecht bij slachtoffers of de samenleving, niet bij aandeelhouders. Voor Bayer is dit een strategische optie. Niet voor niets zijn herstructureringsfirma’s zoals AlixPartners en advocaten van Latham & Watkins ingeschakeld - van den bossche luchthavenvervoer. Een daadwerkelijke Chapter 11-aanvraag wordt verwacht binnen 12 tot 18 maanden, mocht een brede schikking met Roundup-gedupeerden uitblijven
Voor juristen een leerstuk in de rekbaarheid van concernrecht. En voor beleidsmakers een aanleiding om te heroverwegen hoe internationale vennootschapsstructuren zich verhouden tot rechtvaardigheid bij massaschade - luchthavenvervoer moorslede - luchthavenvervoer eindhoven. Want soms is het legale pad niet het morele pad. En soms biedt het faillissementsrecht geen oplossing, maar is het gewoon een juridisch geitenpaadje
In plaats van een fundamentele verschuiving zien we een zorgwekkende trend. Er wordt teruggegrepen op alternatieven die nog schadelijker kunnen zijn dan glyfosaat. Bayer gebruikt diquat in vervangende nieuwe Roundup-formules, zoals Roundup QuikPRO, om sneller zichtbare effecten te bereiken. Diquat zorgt voor snelle uitdroging van plantenweefsel, maar is in de EU en China verboden vanwege bewezen risico’s voor lever, nieren en longen.
Recent onderzoek toont aan dat zelfs lage concentraties neurologische schade kunnen veroorzaken bij dieren, met mogelijke invloed op hun beweging, slaap en stemming (luchthavenvervoer). luchthavenvervoer deinze. Ondanks de groeiende bezorgdheid over de gevolgen van langdurige blootstelling, werd glyfosaat in de EU opnieuw goedgekeurd voor een periode van 10 jaar, zij het met strengere beperkingen
Latest Posts
Luchthavenvervoer Brugge Zaventem
Luchthavenvervoer Meise
Luchthavenvervoer Boechout